종교적 저술은 다음과 같다. 말년에 아널드는 그의 평생의 지속적인 관심거리이고 진정한 핵심을 이루는 종교 문제를 다루어 〈성 바울로와 신교 St. Paul and Protestantism〉(1870)․〈문학과 독단 Literature and Dogma〉(1873)․〈하느님과 성서 God and the Bible〉(1875)․〈교회와 종교 Last Essays on Church and Relig
『문화와 무질서』(Culture and Anarchy)는 1869년에 책으로 처음 출판되었고, 그 원래 형태로는 다시는 재출판되지 않았다. 1875년에 제 2 판 출판제의를 받자, 아놀드는 조심스럽게 전체 내용을 수정하였다. 잘못된 오식을 바로잡았고, 책 표제지(title-page) 뒷면의 유포본(Vulgate)에 제구(題句, motto)를 추가했으며
to construct our common-sense views of national belonging or identity?
그러나 현대 민족은 어떤 방식을 통해 상상되는 것일까? 어떤 재현 전략들이 우리의 상식적인 민족적 소속감이나 정체성을 만들어내는 데 사용될까?
What are the representations of, say, "England" which win the identifications and define the identities of "English" people?
In addition to globalization in a rapidly aging nation, and women's expanding participation in the labor market, there are variations in the labor market. The realization of equal social welfare, the establishment of industrial democracy and a self-labor movement, shows conflicting industrial relations characterized by recurring extreme duress as yearly strikes in the industry remains a problem t
in the United States with others more familiar to you.
또 다른 방법은 미국 내 거리를 당신이 좀더 잘 알고 있는 다른 것들과 비교하는 것이다.
For example, New York to Washington, D.C., is about the same as London to Paris or Nairobi to Mombasa or Tokyo to Kyoto; New York to Los Angeles is farther than Lisbon to Cairo or moscow to montreal or New Delhi to Rome.