Features…
Applications that
you want to install and can be added or deleted.
Directly to the Internet using
wireless Internet access
Users want to create own applications
Cable operators broadcast channels (PP)
has led the launch of the smart phone applications.
Smart phone applications are
not immediately affect revenue.
But,
by increasing brand awareness
as an
2006~2010년 토익 기출응용 자료 모음
시험치기 전에 풀어 보면 완전 대박!
구하기 쉽지 않은 자료 여기에 모아봤음
2006~2010년 각 달 문제를 풀어보고 토익 경향 파악 가능
뉴토익에서 현재 출제경향을 파악한뒤
이번달 시험대비로 적합!
기출응용은 실제시험 난이도와 비슷해서
풀어보면 현재
turn to 믿다/ ~ 에 의존하다
= depend on
= be dependent on
= rely on
= rest on
= count on
= fall back on
technique 기술
compliment 칭찬
complement 보충(물)
go about 착수하다
for instance 예를 들어
= for example
praise 칭찬하다/ 칭찬
in praise of ~ 을 칭찬하여
A. Parts of Your Body
1. ears 2. hands 3. nose 4. mouth 5. feet 6. hip 7. breast가슴
B. Inside Your Body (신체내부)
1. lung폐 2. stomach위 3. heart심장 4. muscle근육 5. kidneys신장 6. intestines창자 7. brian 뇌 8. liver간 9. throat목구멍 10. blood vessels혈관
C. Head (머리)
1. hair머리털 bald head대머리 2. forehead이마 3. eyebrow눈썹 4. mustache콧수
considering that ~을 고려하건대
frankly speaking 솔직히 말하여
consider 고려하다/ 간주하다
consideration 고려/ 생각
considerable 상당한
last 마지막/ 지난 계속하다
society 사회
social 사회적인
sociable 사교적인
socialize 사회화하다
statement 진술
state 州/ 상태/ 진술하다
explain 설명하다
explanation 설명
rib 갈비
Chapter 2 : 한국의 문화세계화 사례연구
Ⅱ. 영화 문화의 세계화
1. 서 론
영화의 세계화는 사실상 영화사 초기부터 이루어져왔다. 하지만 최근의 세계와는 이전보다 훨씬 강력하게 작용하고 있음이 분명하다. 그렇다면 영활의 세계화의 최근 경향이 어떠한 특징을 가지며 한국의 영화가 세계화를
1. Product selection reasons(1/1)
SK Broadband is a leading technology and continuous customer satisfaction-oriented
management based on high-speed Internet access through a variety of product
configurations provide a differentiated experience for digital communications markets.
Recently come to the internet telephone and telecommunications services and IPTV,
and widened the
Vision & Mission
Mission : is to offer continually easy access to the various online game with the finest analysis capacity of the data base and creative organizational culture from coming by initiative employees.
Vision : we will become not only the number one online game & entertainment service company but world’s pioneer online game & entertainment service company that makes people’s
특히 영상, TV, 만화, 게임 등 각종 멀티미디어 부문에 커다란 영향력을 끼치며 21세기 최고의 고부가가치 상품으로 떠오른 캐릭터 산업은 매스미디어에 의해 철저하게 지배받고 있다. 21세기 문화는 상호작용 디지털미디어기술(interactive digital media technology)로 뒷받침되는 상호작용 문화(interactive culture)가