Ⅲ Success in Korea
There are several crucial barriers for Xperia PLAY to achieve success in Korean market.
1. Legal barriers _ Game Shut Down System
On 20 April, 2011, Game Shut Down System was approved by bill judge committee of Korea. The Game Shut Down system is to prohibit adolescent from playing on-line game from midnight to 6 a.m. of the next day, and its object is to reduce inte
User can enjoy playstation game before
Download game contents(Android market)
Playstation Suite will provide various games
Controller (Game-Pad)
Similar with PSP GO
Classic game pad design
4 direction keys & analog joy stick
Through Competitor's Marketing.
Gallaxy S
Segmentation consumer group
Provide attractive strategy for each part of consumer
Gallaxy S2
Advert
파악하는 것이 업스트림 마케팅
브랜드 샵을 중심으로 경쟁력 있는 업스트림 마케팅을 적극적으로 추진
유럽, 중국, 일부 아시아 지역을 중점으로 이런 형태의 소매체인점 운영
소비자들에게 제품 및 서비스, 애플리케이션 등을 직접 경험하게 함
소비자들의 의견을 수용하는데 좋은 기회
<들어가며> 올 초에는 노키아가 국내에 재상륙하더니 6월에 들어서는 애플의 아이폰이 들어온다고 하여 국내 핸드폰업계는 부쩍 긴장하고 있다. 노키아는 예전에 국내에 진입을 했지만 실패하고 이번 참에 다시 도전을 하고 있지만, 그 결과는 비참한 정도이다. 소니에릭슨이나 모토롤라 등도 국내에
정보가 있으면 언제 어디서나 바로 스마트폰을 이용해서 검색해 보고, 심지어 PC인터넷 이용이 가능해도 스마트폰을 이용하는 비중이 꾸준히 증가하는 등 모바일 인터넷 의존도가 높아지고 있다.
QR코드는 1994년 일본의 Denso Wave 사에서 개발한 2차원 메트릭스 형식의 바코드이다. QR코드 유용성은 대용