Ⅲ Success in Korea
There are several crucial barriers for Xperia PLAY to achieve success in Korean market.
1. Legal barriers _ Game Shut Down System
On 20 April, 2011, Game Shut Down System was approved by bill judge committee of Korea. The Game Shut Down system is to prohibit adolescent from playing on-line game from midnight to 6 a.m. of the next day, and its object is to reduce inte
User can enjoy playstation game before
Download game contents(Android market)
Playstation Suite will provide various games
Controller (Game-Pad)
Similar with PSP GO
Classic game pad design
4 direction keys & analog joy stick
Through Competitor's Marketing.
Gallaxy S
Segmentation consumer group
Provide attractive strategy for each part of consumer
Gallaxy S2
Advert
<들어가며> 올 초에는 노키아가 국내에 재상륙하더니 6월에 들어서는 애플의 아이폰이 들어온다고 하여 국내 핸드폰업계는 부쩍 긴장하고 있다. 노키아는 예전에 국내에 진입을 했지만 실패하고 이번 참에 다시 도전을 하고 있지만, 그 결과는 비참한 정도이다. 소니에릭슨이나 모토롤라 등도 국내에
그리고 1980년대 말 소니는 제품의 범위를 넘어 서서, 사업 영역 차원에서 획기적인 움직임을 보인다. 미국의 CBS 레코드사를 1988년에, 그리고 다음 해에는 콜럼비아 영화사를 매입한 것이다. 미국 대중문화의 핵심, 가장 미국적인 부문의 최고봉들이 소니에게 점령된 것이다. 콜럼비아를 상징하는 횃불은
정보기술(IT) 업계 이슈 중 하나는 스마트폰 시장이다. 삼성전자와 LG전자 등 국내 기업을 비롯해 노키아 소니에릭슨 HP까지 스마트폰을 앞 다퉈 내놓고 경쟁하고 있다. 글로벌 휴대전화 업체들이 스마트폰 시장에 집중하는 이유는 전 세계 수십억 대에 달하는 휴대전화 시장이 점차 포화상태에 이르고