1. 지능장애(Disorder of intelligence)
지능이란 한 개인이 경험을 통하여 배우고 판단을 내리며, 어떤 개념을 활용하여 과거와 현재를 통찰하고 미래를 예측하여 환경에 맞게 자신의 행동을 조절하고 미래를 계획하여 새로운 상황에 적응해 낼 수 있는 능력을 말한다. 대개 IQ 110 이상은 우수,90~110은 보통,90
words, if your rival’s gut is better than yours, brinkmanship strategy cannot be applied to the game.
(2) Bluffing Game
For this reason, if player A having credible threat uses brinkmanship strategy, player B becomes a chicken, which is same with prisoner’s dilemma structure. Thus, player B will have preference ‘NC>NN’ because of A’s bluffing. This game structure is called, ‘
3 문맥(context)의 중요성
지금까지의 논의는 순조롭게 잘 되어오고 있다. 하지만 그렇다고 해서 이것으로 충분하다는 것은 아니다. 첫 번째 문제로는, Headway에서의 어휘는 확실히 문법보다는 부차적으로 다루어지고 있으며, 이미 언급했듯이 어휘의 활용 가치가 상황에 따라 달라진다는 점이다. 하지
구전커뮤니케이션의 특징
Characteristic of Word-of-mouth Communication
- Katz and Lazarsfeld, 식품 및 가정용품 산업에서의 구전효과 연구
- 라디오 광고의 2배
- 방문판매의 4배
- 신문과 잡지의 7배
- 상품이나 서비스를 구매할 때 구전 정보에 많이 의존(Richins)
김의성, 전자제품 구매의 구전효과
concrete information of small and not popular restaurants (but to some people there also were place of their precious memory) we could find out when we actually visited and checked out every single place. Approximately, more than 30% of the restaurant in the KU vicinity contained no information via web. Gathering information on foot was sometimes hard but to find out unknown restaurant to interne