3. 사회적 발달에 있어서 또래의 중요성
Suomi, Harlow, & Domek (1970)의 연구결과:
함께 길러지던 또래 원숭이들이 서로 떨어지게 되자,
그들은 사회적으로 의기소침해지고 퇴행함
Anna Freud (1951)의 연구결과:
전쟁으로 부모를 잃은 서로 다른 가정 출신의 아이들
6명은 강한 또래 애착을 보였고, 부
religion?
- Methodist.
- How often do you attend church?
Not at all now,
but I did regularly until I was .
How did you get along with your father
and mother when you were growing up?
Thats a multiple question.
It allows me to ignore any part
I dont want to answer.
- How did you get along with your mother?
- Fine.
- We had a close relationship.
- And your father?
- How did you get along with your
did I expect of him?
Very little, I promise you.
One more dented Little face.
One more adolescent freak.
The usual unusual.
This room will be completely yours.
No one will come in without your saying so.
Theres a bell if you need anything.
Theres a lavatory down the corridor,
second door on the left.
I think this is one of the nicest rooms
in the whole place. Dont you, Mr. Pearce?
Absolu
religion)”라고 보고 있다. 그러기 때문에 하나님을 향한 인간으로 성장하는데 필요한 종교사고는 삐아제의 인지 발달의 기본 구조를 그대로 받아들여 활용할 수 있다고 믿었다. 따라서 종교사고도 그 사고의 구조면에서 실증조사의 대상이 될 수 있다고 보는 것이다.
직관적 사고가 가능한 아동기에서
adolescent으로의 심리변화를 갖게 된다
주요어휘* 음울한 날씨임에도 관계없이 온몸이 닳아 오르도록 뛰어 논다.(The cold air stung us and we played till our bodies glowed.)* 그가 삼촌을 싫어하는 듯한 뉘앙스를 풍기는 내용이 있다.(If my uncle was seen turning the corner we hid in the shadow until we had seen him safely housed.)-삼촌