Ⅲ. 메츠의 구조주의 영화기호학
1) “Film Language: A Semiotics of the Cinema”(1967) Christian Metz, “Film Language : A Semiotics of the Cinema”, The UniversityofChicagoPress,1991 이하 FL이라 칭한다.
메츠는 “영화언어란 무엇인가?”라고 질문하면서, 영화언어와 랑그와의 비교를 통해 기호학적 관점에서 영화언어에 대
3.2. Targeting and Positioning
As mentioned above, this ‘Old Money’ segment can be reached by executing unique marketing strategies. One good example is the strategy mainly using only magazines to advertise their brand. If luxury brands use all other marketing communication tools as well, the image of luxury will definitely be blurred. So, to be consistent with this concept, there should be
It refers to
books, magazines, and films that are
designed to cause sexual excitement
by showing naked people or referring
to sexual acts.
It refers to
the works that just alludes image
of sensual love between male & female
It also uses naked body or sexual acts, but it’s not for sexual excitement
Pornography & art are mutually exclusive
(1)
Mies van der Rohe
프로젝트1 -프리드리히 오피스(유리 마천루, 1921)
-1921년에 있었던 현상 설계 안으로 베를린의 프리드리히스트라세 종착 역의 맞은 편에 자리잡은 삼각형의 대지에 고층 오피스 빌딩을 설계하는 것이었다. 미스가 제시한 안은 입체의 모든 면이 전면 유리로 감사여진 결정체로 도
다) 전시공간의 건축적 특징
(1) 단위전시공간의 규모
단위전시공간의 규모는 전시의 목적, 성격에 다라 그 규모에 차이가 있지만 관람자 수와 순회유형, 전시물의 양과 크기 등에 따라서 좌우된다.
단위 전시공간의 크기는 최소 폭이 5.5m 정도로 평균 6~8m로 하고 길이는 실 폭의 1.5~2배 정도로 하는 것