The land's sharp features seemed to be
10 The Century's corpse outleant,
11 His crypt the cloudy canopy,
12 The wind his death-lament.
13 The ancient pulse of germ and birth
14 Was shrunken hard and dry,
15 And every spirit upon earth
16 Seemed fervorless as I.
17 At once a voice arose among
18 The bleak twigs overhead
19 In a full-hearted
오순절적 역사 기술----오순절 운동의 특징과 역사기술이 필요하다
오순절 운동은 성결운동이었다.
고전적 오순절 운동은 교단에서 추출 방언
네오 오순절 운동은 교단에 있으면서 은사운동
The lamp of knowledge is love. K. R. Rehner(천주교 신부)
“지식의 등불은 사랑이다”
지식은 중립이 아니고 무가
. 즉 성령을 양자의 영(SPIRIT A DOPTION), 보증과 인(THE GARANTEE AND SEAL), 물(WATER), 불(FIRE), 생명(LIFE), 기름과 기름부음(OIL AND ANONTING), 샘물(SPRING), 주의 손(HAND OF LORD)등으로 표현한다고 보았다. 칼빈은 성령을 삼위일체의 한 위로서의 성령으로 보았고, 아버지와 아들의 영으로서 우리와 그리스도와의 연합을
Ⅰ
Complacencies ofthe peignoir, and late
Coffee and oranges in a sunny chair,
And the green freedom of a cockatoo
Upon a rug mingle to dissipate
The holy hush of ancient sacrifice.
She dreams a little, and she feels the dark
Encroachment of that old catastrophe,
As a calm darkens among water-lights.
The pungent oranges and bright, green wings
Seem things in some procession ofthe dea
full.
*여기서 “나” = 지혜(여호와)
*학습정리
-돈이 많은 부자가 반드시 행복한 것이 아니라 예수 그리스도 안에 있는 자가 행복하다.
-성경적 행복관을 배우고 ‘행복한 부자론’에 대한 이론적 근거를 성경에 기초하여 배웠다.
-행복한 부자의 모델로 아브라함을 제시하였다.
-본 과목을 수강하