스토아 주의 등에서 절충적으로 자기의 사상을 세웠다. 그의 체계는 말할 수 없는 일자(ineffable One)로 시작하는데, 일자는 이름을 붙일 수 있는 모든 이름을 초월해 있다. 이와 같이 절대적으로 초월적인 일자로부터 모든 존재가 나왔는데 창조의 행위에 의하지 않고 유출에 의해서 이루어졌다.
ineff ective pr oducing.
The purp ose of the pap er is not to fu el ano ther
de bat e o n pro t max im iza tio n v e rsu s c o rpo ra te so-
cia l res pon sib il ity . R a the r , it aim s t o exa min e the
bu sin ess pra cti ce s o f soci all y res po nsi bl e e n tre pre -
neu rs by in vest iga tin g the ke y non -c onv ent iona l pol i-
cie s and dec isi on s t h e y hav e emp loy ed in bui ld
1920년대에는 1910년대부터 성행하던 신파극에 대한 반성과 아울러 그 극복의 움직임이 다양하게 나타나는 데 그 전환의 중심은 유학생 중심의 학생극 운동이었다. 그들은 충격적으로 도래한 새로운 현실, 예컨대 나라 상실이나 자본주의의 맹아 등 훼손되고 파괴된 종래의 질서체계를 대신하는 갖가지
MEET JOE BLACK
Screenplay
by
Bo Goldman
EXT. ANNANDALE-ON-HUDSON, N.Y. - 4:00 AM
A patch of water. PULL BACK TO REVEAL more water. BACK
FARTHER TO REVEAL an expanse of river, up the bank to
massive lawn running up to a great, classic Hudson River
manor house; the country estate of William Parrish.
INT. PARRISH COUNTRY ESTATE - 4:00 AM
MOVE THROUGH French doors that lead from a wide terrace int
Funny Face Script
Good morning, Miss Prescott.
Good morning, Miss Prescott.
Now hear this.
I simply cannot release this issue
the way it is.
In the 60 years of Quality
magazine, this hits rock bottom.
If I let this go through, I will have
failed the American woman.
No, Miss Prescott, dont say that.
The great American woman,
who stands out there naked,
waiting for me
to tell her what to wear.
It d