01. Executive Summary
Advisory Proadtive
Client JanSport
Project Name New 2014 IMC strategy for JanSport
Brand Description
World-renowned backpack brand with long history and its identity
Products: backpacks with various shapes, designs, patterns and colors
Target customers: university students at the age of 20’s
Brand slogan: “discover freedom.”
Marketing Issue
Problems
Short-
8
:cost-based 6 / competition-based 5 / value-based 4
:CEOs or top executives 15 / sales and marketing managers 18 finance &accounting managers 11
:geographically diverse ( 10 US states)
3 Data collection
:focused on managers’ experiences in making pricing decisions
and participating in their firm’s pricing process
4 Data analysis
:commenced simultaneously with data collection
수익성 주목
단, 미국 등 일부 지역은 적자폭 황대
소비자의 요구와 기대수준의 증가. 시장 성숙으로 인한 기업간 경쟁 심화, 서비스의 부가가치 증대 Experiential Shopping → 복합 엔터테인먼트(Total entertainment) 추구
Proactive Consumer → 고객의 권리, 선택권, 고객 존중과 우대, 품질 보증 에 대한 욕구↑
MARKET SHARE를 높여야 한다
Gillette의 인도시장 진입의 궁극적인 목표
인도의 목표타켓 고객층
인도의 면도하지 않는 남자
젊은 남성
대도시 부근에 살고 자기개성이 강한 남자
metro mavericks
인도의 큰 도시에 살고있는 남성을 뜻하며, 전통적인 상업메세지 보다는 사람의 입에서 나온 정보를 더
asset valuator.
2-2. dimensions of brand knowledge.
2-3. the brand-awareness pyramid.
1. 브랜드 자산
1-1. Brand.
1-2. Brand Equity.
3. 브랜드 경영
3-1. Brand management.
1Presentation
CONTENTS
1-1. Brand.
Brand
“name, term, sign, symbol, design, or a combination of them intended to identify the goods and to differentiate them”
by American Marketing Association
CONTENTS
1-1. Brand.
The Communications
Process and
Consumer behavior
The Communications Process
Marketing Communication and
Meaning
Behavioral Foundations of
Marketing Communications
INDEX
INDEX
The Communications Process
01
발신자(Sender)
수신자(receiver)
The Communications Process
1
커뮤니케이션(Communication)
공통성(Commonness)
단일성(Oneness)
The Communications Process
1
Source
(마콤
1. 몰입경험(flow experience): 청소년활동 프로그램에 참여하는 청소년이 수행중인 활동에 완전히 몰두하여 시간의 흐름, 공간, 자기 자신에 대한 생각까지도 잊어버리게 될 때 느끼는 최적의 심리적 상태(*)
2. 경험학습(experiential learning): 학습자의 경험을 학습과정에 통합하는 교육이며, 학습자가 자신의
Marketing Research
Causal Research Design : Experimentation
인과의 개념.(concept of causality)
Conditions of Causality 인과의 조건
1) concomitant variation
2) time oder of occuence of variation
3) absence of oder possible causal factors
What is Experimentation
가) Independent Variables
나) Test Unit
다) Dependent Variables
라) Extraneous Variables
마) Random Assignment
Experiential perspective)으로 이해되어져야 한다. 그들에게 있어서 실제적 제품(Objective value) 보다는 자신의 머릿속 제품력(Perceived Quality)이 중요하다. 따라서 브랜드의 감성 부문은 이러한 추세에 힘입어 더욱 중요한 가치를 지니게 되는 것이다. 이러한 점은 소비자들의 상표 결정 노력을 힘들여 하지 않으
different products. This is a third step, Evaluation of alternatives.
Finally, 은주 choose one of alternatives, it is best for her. It is product choice.
The consumer decision making process is not finished yet. The last step is postpurchase evaluation. It means that she is finally thinking whether her decision is good or not.
So, Marketers should make a strategy fitted to each step.