Whatistheproblems inMGMProblem 1
게임 이외의 활동은 MGM Grand에서 높은 수익을 내는 사업.
MGM Grand는 게임이외의 활동을 하는 고객들을 완전히 파악하지 못함.
비 게이밍고객들에게 어떻게 카지노의 콤프와 같은 보상을 제공하여 충성도를 제고할 것인가?
⇒ 비게이밍고객군에 대한 파악이 시급
성별, 직업, 소득 등 Code가 비슷한 라이프스타일 군으로 분류
트렌드를 선도할 수 있는 엔터테이닝 Place 제공을 통한 새로운 수요 창출 가능
1. High-end ‘Follower’ (ex. 명품과 실용품 혼재 → 소비의 Trend) 대상
2. 복합공간 + @(글로벌 미디어가 만드는 문화의 카테고리)
3. 공간 분리(지하3,4층)를 통한 층
0 Tokyo Disneyland - Tokyo, Japan
Tokyo Disneyland (東京ディズニーランド, Tōkyō Dizunīrando) is a 115 acre (465,000 m²) theme park at the Tokyo Disney Resort located in Urayasu, Chiba, Japan, near Tokyo. It was the first Disney park to be built outside of the United States and was opened on April 15, 1983. There are seven themed areas inthe park, each complement
thesolutions to stimulate theintrinsic motivation of public sector and furthermore PSM.
The objects of our research is to 1)find the causes which disturb realization of intrinsic motivation and 2)seek alternatives to solve theproblems. To research the public motivation effectively our team focused on public health care center in Namwon and Imsil. Public health care center is at the front l
What other market segments might the firm target?
쥐덫의 소비자를 가정에서 지내는 여성들에게만 한정시킬 필요는 없다. 사람이 사는 곳이라면 어디든 쥐는 있고 이를 없애고자하는 사람들의 욕구는 존재하기 마련이다. 따라서 새로운 소비처를 찾기 위해서 시장 세분화 전략을 쓸 필요가 있다. 시장 세분화 전