1.3 Characteristics of SNG
In March 2011, Zynga had 7 of the 8 most popular games on Facebook (Osborne, 2011); CityVille alone had over 94 million users. Most of these games involved some sort of simulation-like gameplay (CityVille, FarmVille, FrontierVille, Café World, Mafia Wars, etc.).
However, these games offer simple game play and animation that fail to represent the cognitive eff
Ⅰ. 개요
대중매체는 평균적인 일반 대중을 위해 만든 고정적 콘텐츠를 주로 생산했고 거기서 한 걸음 더 나아간 하이퍼텍스트와 같은 일방적 선택 유형의 텍스트는 내용이 미리 정해진(pre-scripted contents) 예컨대 전자백과사전이나 롤플레잉 게임과 같은 것이었다. 하지만 디지털 미디어 혁명은 소프
Multimodal Interface) 기술
Multimodal Interface는 인간과 컴퓨터의 대화 양식을 다양화한 사용자 인터페이스, 펜이나 음성 입력, 멀티미디어나 3차원 표시를 이용하는 출력 등 여러 가지 대화 모드를 구비한 인터페이스를 말한다. 이 기술은 가상현실공간에서 실제처럼 행동하고, 사람이 자신의 감각 기관을
Interactive Media Technology and Electronic Shopping
Since the Internet entered our social consciousness a little over a decade ago, it has evolved into a multifaceted communication medium. In fact, the Internet now mirrors a technology appliance, a medium that is essential for many people to receive their news, information, and entertainment, in addition to communicating with others.
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1주차. 문화콘텐츠 스토리텔링의 정체와 범주
강좌에 나오는 영화, 애니메이션 등의 텍스트들은 전체를 다 볼 필요는 없지만 설명된 내용과 관련된 것들은 꼭 짚
어보고, 교안에 나오지 않더라도 최근 화제가 된 텍스트들과의 연관성도 생각해보기 바랍니다. 학습 목표
1. 콘텐츠와 스토리텔링의 상관