product which can be touched, but the feeling, experience - we buy souvenirs of experience-based entertainment, but we cannot take home the experience itself. It is in our memory, not in our shopping bag.
Temporality (WOM) – at that time, at the cinema, go to the theme park,
Sociability (with friends)- most people go to cinema, if you didn’t watch the masterchef, but everybody at you
- The T asks the Ss the following questions.
“Do you know the mean of this word exactly?”
“Can you make a sentence using this word?”
- The T gives the Ss guiding questions and then hands the reading text to the Ss.
* Guiding question
“ Where were Mike and Jane supposed to go? ”
- The Ss read the text silently to answer the guiding questions (The first reading), and The T che
Ⅰ. 서 론
우리나라의 국민 생활수준이 높아지고, 여가산업의 활성화로 인하여 뮤지칼 산업은 과거에 비해 훨씬 활성화 되고 있으며 이를 잘 발전시킨다면 국가 미래 산업으로 인정받을 수 있는 가능성을 충분히 보여주고 있다. 노동집약 산업에서 지식기반 산업으로 중심이 이동하는 우리나라에서
Practice-Production) 모델과 TTT (Teacher Talking Time) 모델을 포함하여 다양한 모델을 살펴보고, 모델의 특징, 수업 순서, 간단한 예를 포함하여 정리한 자료입니다.
II. 본론
1. 문법 교육 모델의 역사
문법 교육 모델의 역사는 학문으로서의 언어 교육의 발전으로 거슬러 올라갑니다.
PPP 모델은 19세기에 외
초등영어기초이론 Final Exam Study Guide
*1~4번 모두 Second Language Acquisition(SLA, 제2언어 습득이론)과 연관된 개념ㅋ
*2번은 Krashen의 입력 가설(Input Hypothesis)와 연관이 있기 때문에 Input Hypothesis 설명하고 나서 Output Hypothesis 설명하겠음 (2번 다음에 1번 설명 있음)
* Input Hypothesis: 언어 습득이 이루어지기 위