1. Leisure as Big Business
Changing demographics
11th largest industry profits in 2006
Annual revenues of over $100 billion
Triad—amusement, entertainment, recreation leisure activities
Entertainment content—live performances (theatre, musical concerts), interactive experiences (recreation, amusement parks, travel, gaming) and media (m
I. Why did we select ‘Experience’?
- 대부분의 소비재 시장이 성숙기에 접어들고, 제품 생산기술이 보편화되면서 '고객만족 경영'이 경쟁사를 앞지를 수 있는 경쟁력을 제공하며 급속하게 파급되었다. 많은 기업들이 높은 고객만족도를 달성하기 위해 서비스를 개선하고 다양한 새로운 서비스를 개발하기
One of our competitive strengths is the ability to anticipate consumer dining and taste preferences and adapt our menu to the latest trends in food consumption to keep it relevant to consumers. We create new menu items to keep pace with changing consumer tastes and preferences, and regularly update our ingredients and cooking methods to improve the quality and consistency of our food. Generally,
2. F.M.D (Foot-and-mouth disease)
1) Definition
Foot-and-mouth disease is an infectious and sometimes fatal viral disease that affects cloven-hoofed animals, including domestic and wild bovid.
2) Clinical signs
The disease is characterized by high fever that declines rapidly after two or three days; blisters inside the mouth that lead to excessive secretion of stringy or foamy saliva and
1.1. ABC-X 모델 개요
ABC-X 모델은 가족 스트레스 이론에서 가족의 스트레스 경험을 이해하는데 도움이 되는 모델로, 스트레스가 발생하는 과정을 A, B, C, X 네 가지 구성 요소로 분리하여 설명한다. 이 모델은 Murray Bowen이 개발한 가족체계이론과 Albert Ellis가 개발한 인지행동이론에서 유래되었다.
A는 스