Art & Language Group 이라는 모임에서 자신의 개념에 혁신을 일으킬만한 사회 문화 이론가인 롤랑 바르트(Roland Barthes) 발터 벤야민(Balter Benjamin) 등을 접하면서 새로운 눈을 뜨게 된다. 또한 그녀는 1970년대 후반에 '문화 변혁을 위한 예술가(Artists Meeting for Cultural Changes)' 그룹의 일원으로 참여한다. 이 그룹은
FeministArt program)'을 창설하였고 1971년 미리엄 샤피로(Miriam Schapiro)
와 함께 캘리포니아 미술 대학 '캘아츠'에 이와 유사한 페미니즘 프로그램을 유치하였고, 유명한 <여성의 집(womanhouse)> 전시회를 개최하였다. 이 전시회는 여성적 감수성과 페미니즘 시각으로 여성의 삶과 예술을 재조명하여 페미니즘의
Feminist Theology)에 의해 조명되고 등장한 이 용어는, 인간과 신, 그리고 실재에 대한 새로운 이해를 반영한다. 가부장적 남성 위주의 언어와 상징 속에서 여성의 사회적, 심리적, 종교적 경험이 은폐되고 왜곡되어 왔다는 비판적 시각을 배경으로 하며, 남성 이미지로 해석된 하나님에 대한 개념은 우리가
art is to provide
a kind of working-through situation,
so that you can get in touch
with feelings you didnt know you had.
Talent is luck.
The important thing in life is courage.
- Theyve had this argument for years.
- Listen to this example.
If the four of us are walking home over
the bridge and a person was drowning,
would we have the nerve...
Would one of us have the nerve
to dive into the icy
art class.
Why?
God, I didnt think that just because you get an "F"...
you have to take the whole class over again.
Loser.
Wow. This is so bad, its almost good.
This is so bad, its gone past good and back to bad again.
At least well never have to see...
any of these creepy faces ever again.
Unless theyre in your summer school class.
Shut up.
-Dont turn around. -What? Why?
-Dont turn around. -Damn