costume play)’라 불리는 만화 캐릭터 분장 경연대회를 비롯해 각종 게임 소프트웨어?에니메이션?팬시?캐릭터 관련 상품 등 다양한 만화 관련 트랜드 상품의 정보가 소개되고 확산되는 곳이기도 하다.
Ⅵ.결론
앞에서도 언급한 듯이 일본의 만화 산업은 하나의 완성된 모티브를 토대로 하기 때문에 제작
Costumer Pull(재고와 원자재의 효율적 관리)
⇒생산비 절감
JD Power (자동차 안전점검) 7회 연속 최고치
“핸들링은 BMW보다 못하고 승차감은 Benz보다 떨어지지만 이 두 가지를 완벽하게 조화시킨 차”(Benz의 수석 엔지니어)→LEXUS의 절묘한 기술의 인정
NVH (Noise, Vibration, Harshness)측면 에서 세계 최고 수준
자동차나 비행기 조종기 등의 프라모델 들은 몇 만원에서 수 백만원을 호가하는 고가의 성인용 수집품이 되었고, 부모님께 걸릴까 몰래 숨어서 보던 어린 시절의 추억거리였던 만화는 만화 속의 주인공을 꿈꾸는 사람들에 의해 직접 만화의 주인공이 되는 ‘코스프레 (Costume play)’ 로 재탄생 되었다.
costumers have double joy in one place so that they could come back again our cafe.
General Business Strategy
What to do and How to do-4 Basic strategy-
1) Make the basic the best-the best quality of service, atmosphere, beverage and photo
2) Continue on&on marketing-Various events ex)Planing seasonal event projcets , Event a 'confession day' so a boy or girl confess his or her love to th
Ⅰ. Introduction
Late 1980's, as eating out businesses entered korean food market, concerning about eating out for western style food grew up. After this, people's life style is changed and people are accustomed to eating out culture. To catch up with this situation, many variable food stores were established and one of these is franchise. Franchise is the system that franchiser provides fra
Preface
You feel as if you were in the night tour at Changdeokgung Palace
with your family, friends, tourists in moonlit night with this book !
This book is the culmination of six years of my research, field study, and personal experience on the subject of the nighttime tour named Moonlight Tour of Changdeokgung Palace. While working as a tour guide at the royal palace, I gave many tou
Globalization
1983년 미국에서 등장한 용어
정치, 경제, 문화 등 사회의 여러 분야에서 국가 간 교류가 증대하여 개인과 사회집단이 갈수록 하나의 세계 안에서 삶을 영위해 가는 과정
기업의 단순한 다국적 기업의 측면에서 확대되어 생산과 유통 등에서 규모의 경제, 국가 간 경제통합화 등의 현
Brand Identity
웨어러블하고 자유로운 감성에
소녀적인 분위기를 더한
스트릿 브랜드
Segmentation
Hanakin이 선택한 세분시장의 매력도
세분 시장의 크기와 성장성 : 20대 여성패션 브랜드의 시장은 굉장히 크며, 최근에는 활동적이면서 여성스러움을 잃지 않는 스타일을 선호하는 20대 여성들이 많아
[Target Audience and Comm. Objective]
Channel: Online shopping mall
Target Audience: Women in 20s~early 30s who are SNS users
(5,082,069 * 89% = 4,523,041)
Pull strategy
Persona
Gender: women
Age: 20~34
Lifestyle
Heavily using SNS,
Enjoying sharing experience
Open to various kinds of beauty
Shopping online at least once a week
Communication Objecti
Ⅰ. Executive Summary
SonZzang, a traditional hanbok manufacturer and retailer, is launching a sub-brand, LEESLE. There has been the market for hanbok mostly with the customers in their middle age. However, LEESLE has found that younger people’s interests in hanbok were getting larger. A couple of big traditional hanbok brands have also seen this opportunity and started new businesses tar