Ⅰ. 디지털콘텐츠의 법적 보호
1. 1차 자료가 저작권 등으로 보호되는 경우
1차 자료가 저작권법 등에 의해 보호되는 경우로서, 만화, 그리고 여기에 속한다. 이 경우에, 디지털 콘텐츠 제작자가 그것을 가공한 결과가 다음에 설명하는 것처럼 별도로 보호되는 것과는 관계없이 자신의 이익이 부당하
1. Introduction
"Relationships with customers and suppliers allow us to know what we must be able to supply in real time and then very quickly and precisely meet that demand while maintaining low inventory."
(Dave Schneider, engineering manager of Dell)
As of July 2002, Dell Computer Corporation (Dell) was the world’s largest direct selling computer company, with 34,800 employees in more tha
Introduction
As use of internet increased substantially, motion picture companies found ways to increase their benefit from it. Nowadays, we can watch our favourite videos on easily on YouTube which started up in February 2005 and quickly gain popularity that soon became the most popular video-sharing web site in the world, but it turns out to have some ups and downs of its service. To address
본문내용
Preface and Explanation
"Twenty-Five Lectures in Balkan History" is an ongoing project. This is not simply because some time will pass before all twenty-five lectures are posted. I also hope that the Web medium promotes interaction between myself and readers (my e-mail address appears below), interaction that will enlarge my understanding of the Web as a place for information exch
본문내용
+++ Escape Sequence
2B1Q 2 Binary 1 Quarte
ary
4B3T 4 Binary 3 Te
ary
4GL 4th Generation Language, 제4 세대 언어
4b/5b 4 binary 5 binary
A-b-S Analysis by Synthesis, 합성에 의한 분석
A/D Analog-to-Digital (converter)
A20 Address line 20
AA Auto Answer mode
AAA American Arbitration Association, 미국중재협회
AAL ATM Application Layer, ATM 응용 계층, A
I. 서설
II. 저작권법상의 행정제재
1. 실효성 확보수단으로서의 행정제재
2. 저작권법상의 행정제재
III. 최근 개정된 저작권법의 검토
1. 개정 제안 이유
2. 주요 내용
3. 저작권법 개정 배경(개정안 제안 배경)
4. 개정법의 검토
IV. 최근 발의된 저작권법 개정안
1. 제안 이유
2. 주
I. 서설
II. 저작권법상의 행정제재
III. 최근 개정된 저작권법의 검토
IV. 최근 발의된 저작권법 개정안
V. 결론
지나친 저작물의 공유로 인한 저작권자의 권리 침해는 당연히 막아야 할 것이다. 그러나 최근의 지나친 저작권 강화 기조는 이용자의 문화적 권리를 위축시키고, 누구나 자유롭
I. 서론
2000년대에 들어가면서 한국은 게임산업의 급속한 성장과 더불어 이용자 수의 폭발적 증가 및 사회적 확산과 함께 국내 게임 문화도 다양한 측면에서 법적•정책적•제도적, 그리고 실용성 있는 학술적 연구의 필요성이 제기되고 있다. 국내 게임산업이 비교적 짧은 기간에 고도 성장과
Ⅰ. 불법복제와 저작권의 정의와 역사
1. 불법복제와 저작권의 정의
1) 불법복제 : 남이 만들어 놓은 소프트웨어나 정보(책, 파일) 등을 무단으로 복제하여 사용하는 것을 말하는데, 요즈음에는 주로 소프트웨어의 무단 사용에 이 말을 사용한다. 불법복제에는 크게 다섯 가지 유형이 있다.
① 최
Korea's leading entertainment company
Operating in a broad spectrum of entertainment fields
Sole distributor of films made by Paramount Pictures and DreamWorks
Many kinds of windows
The second distribution channel of raising additional sales
after watching movie.
Effect economies of scale
Acquiring the bargaining power
With cable TV company, IPTV
Short-te