1. Introduction
For solving problem of “School violence”, we thought about lots of methods. But we thought that these methods are not creative. So we use some creativity methods to find our solution. Finally we choose to make an application for solving our problem. There are some reasons why we choose to make an application. First, almost students have smart-phone so it can make communicate
On July 27, 1994, the U.S. Department of Justice, Antitrust Division filed a Competitive Impact Statement that said, in part: "Beginning in 1988, and continuing until July 15, 1994, Microsoft induced many OEMs to execute anticompetitive "per processor" licenses. Under a per processor license, an OEM pays Microsoft a royalty for each computer it sells containing a particular microprocessor, whethe
Ⅰ.봉사학습이란 ?
1. 봉사 학습의 개념
봉사학습이란 경험적 교육의 한 형태로서 학생들이 인간과 사회에 관한 문제에 개입할 수 있는 기회를 제공함으로써 학생들의 교육의 질을 높이고 학생들의 자질을 개발하기 위한 것이다.
※ 봉사학습에 관한 수많은 정의와 원리는 “봉사학습은 봉사와 학
Mentor is a person who helps me enlighten myself
Even these days that the word Mentor became too common, this word still is special to me. In my opinion mentor is not a person who gives a clear direction or an answer for my worries, but more a person who listens my story carefully and helps me to find my own answer by myself. Therefore not only a successful businessman, but also a little kid, w
Ⅰ. 한국 영재교육과정 사례
1. 영재교육진흥법
영재교육진흥법이 공고되기 전부터 시․도 교육청 영재반, 대학부설과학영재교육센터 등에서는 나름대로 우수한 학생들을 선발하여 영재교육을 시켜왔다. 그러나 이러한 교육은 법적인 뒷받침이 없는 임의적인 것이었으며, 따라서 국가의 체계