Key Concepts in E-Commerce: Digital Markets & Digital Good
2. Digital Goods
-정의: 디지털 네트워크로 전달될 수 있는 제품.
-제품 생산하는 비용이 제품의 총비용이나 마찬가지.
재고비용이나 유통비용은 거의 들지 않기 때문.
-가격은 매우 가변적 (인터넷에서 메뉴비용이 낮기 때문
Ⅱ. 프라이스라인 마케팅의 성공 요인 분석
1. “Name-your-own-price system”의 분석
1) Reverse auction
(Buyer Driven Commerce System)
역경매 (Reverse auction)라는 프라이스라인의 핵심 시스템을 알아보도록 하자. 지금까지 가격형성의 우선권은 공급업체에 있었다. 공급업체가 가격을 올리고 싶으면 올
system
Second, online payment industry is growing fast. Still credit cards are dominant method of online transaction, but the usage of accounts to e-mail (such as PayPal) and deferring billing system like Bill Me Later is growing steadily (See exhibit 4). Unlike the reason of industry growth from e-commerce market, this industry’s growth is based on the number of users and their usage. As eB
메인 프레임(Mainframe) 환경
PC 환경
PC-LAN 환경
분산컴퓨팅(Distributed Computing) 환경
클라이언트/서버(Client/server) 환경
전사적 컴퓨팅(nterprise-wide Computing) 환경
레거시 시스템(Legacy systems)
인트라넷은 통상적으로 한 회사내의 사설네트워크를 구축하는데 있어 웹 기술을 사용하는 것을 지칭
여기에
commerce (or e-commerce) which in turn is a subcategory of electronic business (or e-business). E-business is defined as the “utilization of information and communication technologies in support of all the activities of business.” E-business enables firms to bond their internal and external activities more effectively and flexibly and to be closer to suppliers and customers. It expands its p