virtual worlds), 가상환경(virtualenvironment), 합성환경(synthetic environment), 인공환경(artificial environment) 등이 있다.
가상현실기술의 현황 및 최근 동향에 대해서는 다음과 같다.
1.1. Real Time Rendering 기술
먼저 가상현실에서 가장 중요한 기술이라고 할 수 있는 Real Time Rendering 기술은 가상현실 안에서 사람에게
가상현실(virtual reality)은 하나의 대체현실(alternate reality)이다. 대체현실 자체는 전혀 새로운 개념이 아니다. 예를 들어, 대니엘 디포우(Daniel Defoe)의 <로빈슨 쿠루소(Robinson Crusoe)>는 대체현실을 다룬 대표적 작품으로 볼 수 있기 때문이다. 우리 나라의 경우는 <홍길동전> 같은 작품을 들 수가 있을 것이다.
/ Why should retailers use AR?/
Advertising campaigns can become stronger
Navigation around warehouse area will be easier
Extra information will improve the shopping experience of the customers
Product catalogs can be visualized
A 3D product view will create a selling opportunity
Customers can be encouraged to buy with AR offers
Customers can be lured inside the stores
/ AR in Tourism /
1. Virtual World
Definition of VW
•What is Virtual World?
- Computer-based simulated environment intende
You can do everything that you want! It’s ‘Synthetic Worlds’
by Edward Castronova (Economist)
Second Life
- 3D VW created by its Residents
- 2003, by Linden Lab.
- The World-Most-Popular SVW
- Total User: 17 Million (2009.12)
Linden Lab.
- Founded in 19
20세기 후반, 인류는 교통․통신기술의 발달, 특히 컴퓨터와 관련된 기술의 급속한 발전을 이룩했으며, 이로 인해 정보화(情報化)의 물결이 사회곳곳에 나타나게 되었다. 그리하여 소위 ‘정보화의 혁명’이라고 할 수 있는 현상이 사회전반에 나타났고, 그 결과 ‘정보사회(情報社會)’라는 화두가