Die Ehe des Herren Mississippi)]에 나타난 인물들 즉 세계를 개선하려는 이상주의자들 Mississippi, Saint-Claude, Übelohe 와 그들이 개선하려는 대상인 Anastasia 의 각자의 정의 개념과 그것을 실현하기 위하여 끊임없이 노력하는 그들의 모습을 살펴보기로 하겠다. 그리고 결론 부분인 5장에서는 Dürrenmatt 의 관심
Ⅰ. 서론
서술주체의 형성이 선험적인 주체나 심리학적인 환원을 통해서 설명 가능한 것이 아니라면 작가, 서술자의 위치는 어떻게 정의될 수 있는가? 만일 언술이 제도적이며 사회적인 위치로부터 만들어진다면, 서술의 주체는 미학적이며 문학적인 영역에서 어떤 기능을 담당하는가? 그레마스의 이
even die as a happy man.
I like the tone of story-telling in the movie. It’s narrative, realistic and factual with no exaggeration, but with a little bit of humor. I felt like as if I was listening to an interesting true story. Another thing about the style of the movie I like is that the characters are tracking down their memories through the cassette tape player. That was very classic.
but you must not eat from the tree of the knowledge of good and evil, for when you eat of it you will surely die." (GENESIS 3)
액자식 구성 (Frame Narrative)
서로 다른 캐릭터가 각자의 사건 서술
서로에게 이야기하는 형식
독자는 다양한 관점을 경험할 수 있음
겹겹의 액자식 구성을 통해 Fantasy
혹은 Fiction이라는 틀을 강화함
Eben. Ye been fightin’ yer nature ever since the day I come-tryin’t’ tell yerself I hain’t purty t’ ye. Hain’t the sun strong an’ hot? Ye kin feel it burnin’ into into the earth-Nature-makin’ thin’s grow-bigger’n’bigger-burnin inside ye- makin’ ye want t’ grow-into somethin’ else-till ye’re jined with it-an it’s your’n-but it owns ye, too-an makes ye grow bigge