[서양문학] 메타드라마와 피란델로의 극작술

 1  [서양문학] 메타드라마와 피란델로의 극작술-1
 2  [서양문학] 메타드라마와 피란델로의 극작술-2
 3  [서양문학] 메타드라마와 피란델로의 극작술-3
※ 미리보기 이미지는 최대 20페이지까지만 지원합니다.
  • 분야
  • 등록일
  • 페이지/형식
  • 구매가격
  • 적립금
자료 다운로드  네이버 로그인
소개글
[서양문학] 메타드라마와 피란델로의 극작술에 대한 자료입니다.
목차

《메타드라마》

1. 정의

2. 형식

3. 효과

《피란델로의 극작술》


본문내용


메타드라마와 피란델로의 극작술
《메타드라마》

1. 정의
Drama in which the subject of the play is dramatic art itself, especially when such material breaks up the illusion of watching reality. When Macbeth cries out, "Life's but a walking shadow, a poor player / who struts and frets his hour upon the stage, / and then is heard no more," his references to "shadows" and "players" (Renaissance slang for actors) and his discussion of the stage serve to remind the audience forcefully that they are watching a dramatic artifice, not a real historical event. The references break down verisimilitude(있을 법함, 진실인 듯함) to call attention to the fact that viewers are watching a staged performance.

2. 형식
◎ 극중극(The play within the play)
말 그대로 극 속에 또 다른 공연이 존재하는, 두 층위의 공연을 함께 가지는 극의 양상을 지칭하는 말
ex) Pirandello, Six Characters in Search of an Author
◎ 배역연기(Role playing within the role)
연극의 등장인물이 자신이 연극을 하고 있는 허구적인 인물임을 드러내는 방법.
인물의 허구적 본성에 관심을 갖게 만드는 장치
ex) 세익스피어 As You Like It
오늘 본 자료
더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용,무단 전재·배포는 금지되어 있습니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견 시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.