Ⅲ. 메츠의 구조주의 영화기호학
1) “Film Language: A Semiotics of the Cinema”(1967) Christian Metz, “Film Language : A Semiotics of the Cinema”, The UniversityofChicagoPress,1991 이하 FL이라 칭한다.
메츠는 “영화언어란 무엇인가?”라고 질문하면서, 영화언어와 랑그와의 비교를 통해 기호학적 관점에서 영화언어에 대
Korean Film in relation with Japanese Rules: Limitations
- The Border(국경, 1923, by Won San-man): First Korean complete feature film
- The Vow Made Below the Moon(월하의 맹세, 1923, by Yoon Back-nam)
- Story of Chun-hyang, Story of Jang-hwa and Hong-ryeon
- Park Seung-pil(Dansungsa Theater): first in-house film production
- Chosun Kinema(1924, Busan), Yoon Baek-nam Production(19
2009년은 낭만주의 실용주의가 맞물려 위트 넘치는 디자인이 트렌드로 떠오를 전망이다.
트렌드 정보 및 컨설팅 전문기업 아이에프네트워크는 지난 5일 삼성동 섬유센터에서 ‘2009 SS트렌드 워치’ 설명회를 개최, 2009년 미래 소비자의 신감성코드로 넥스트-도어 앨리스(Next-door Alice), 그린 럭시스트(Green
Aesthetics
몬드리안의 작품을 연상케 하는 벽체와 가구가 감각적인 공간<좌>
거친 시멘트 벽돌 마감이 미니멀한 느낌의 공간 분위기를 형성하나 모던한 컬러포인트 가구와 러그가 부드럽게 중화시켜 준다.<우>
새하얀 표면마감으로 모던한 공간에 위트넘치는 가구와 포인트 컬러의 매치로 생동감
film for popular music, especially a rock song. Music videos began to be widely broadcast on television in the early 1980s. Like the commercials they essentially are, music videos may qualify as the quintessential postmodern art form: hybrid, parasitic, appropriative, often compromised by commerce or undermined by aesthetic pretension, ideally compact, … (Britannica online)
음악과 영상