3D) 조직을 만들어 화장품의 효능을 테스트
실험동물로 가장 많이 쓰이고 있는 마우스 대신 관상 열대어인 제브라피시를 이용 (제브라피시는 인간과 유전자가 90%나 같음)
다국적 제약회사인 화이자(Pfizer)의 경우에는 지난 10년동안 83개의 후보 약물들로부터 나온 데이터를 컴퓨터를 이용해 분석한 결
Full acquisitions1988 - Wrather Corporation1
1989 KHJ-TV2, Brizzi Films3
1993 Miramax Films4
1995 DiC5
1996 Capital Cities/ABC, Jumbo Pictures
2001 Fox Family Worldwide, Saban Entertainment, The Baby Einstein Company
2004 Ownership and material of The Muppets6 and Bear in the Big Blue House
Pixar Animation Studios,
ownership of Oswald the Lucky Rabbit
This paper is all about introduction Pororo and its strategies. Korea, our economy is dependent on exports, but traditionally only on heavy chemical industry. Because of this, entertainment industry was ignored in Korea. The Korean Wave has sparked a fad for Korean movies, dramas and pop music nowadays, also animation industry. So, we are talk about Pororo, a trailblazer in the field of animation
of the strong
competition
Opportunity
Pokemon Anime 13th October following reflect the new season begins
The continued popularity of TV exposure expected to continue
Pokemon comes out as a live-action movie
Weakness
1) The musical based highlights so being low level of education elemantal.
Treat
Children's Musical saturation of the market
Uncertainty of success
It contains good things and bad things of Disney animation.
Among bad things, you can find sexism!
You have to realize that
you also have stereotypes
Before make a move for yourself,
you have to break
your own stereotypes
Usually, disruptive technologies are positioned at 2
In case of Pixar and Computer generated animation, we think It’s safe to say they were positioned at 2 at first place.
At first, CG didn’t quite look nice as much as hand drawn animations.
Yet CG’s cost efficiency was unmatched to that of hand drawn animations.
On the other hand, quality of hand drawn animations were already
3D 애니메이션인 토이스토리가 개봉된 이후 부분적으로 실사 영화에 사용된 3D 애니메이션이 Full 3D 애니메이션으로 빠르게 발전하고 있다. 현재 미국 3D 애니메이션을 주도하고 있는 실제적인 제작 스튜디오들은 대부분 할리우드의 메이저 제작사들로 블록버스터급 영화에서 사용되는 컴퓨터
animation) 제작비 1시간에 약 60만 달러
원가에도 못 미치는 저렴한 제작비로 단기간에 제작, 1초당 8~12컷
(limited animation) 제작비 1시간에 약 5만 ~ 10만 달러
장면 전환
부드럽고 매끄러운 느낌을 줌
속도가 빠르고 직선적이며 자극적임
스토리 및 메시지
고전동화 또는 코믹성을 가미한 아메리카드
3D 컴퓨터 그래픽 애니메이션이 득세하고 있는 이 시대에, 당당히 나온 평면 그림이며 흑백 . 단순함 안에서 다양한 효과 잠깐 나오는 현재의 컬러 그림 덕분에 회상의 흑백 그림은 더욱 효과를 발함 .또 수시로 등장하는 흑과 백의 독특한 변화와 효과는 활기차고 창의적.
그러나 이 작품이 진짜 재미
“일단은 비주얼적으로 현재 한국이 2D 시장에서 특별한 경쟁 우위를 갖긴 힘들 것 같아요. 하지만 중요한 것은 3D 시장에서 한국이 충분히 가능성이 있다는 거에요. 왜냐하면 3D는 시작된지 얼마 안되었기 때문에 다른 국가들과 출발선이 비슷하기 때문이죠. 뽀로로도 3D를 도입한 사실이 인기에 큰 영