Ⅰ. 서론
정보통신공학의 눈부신 발달과 교육의 개방화, 세계화가 가속화됨에 따라 교육에서도 기존의 패러다임과는 다른 새로운 교육적 패러다임이 요구되고 있다. 이 같은 패러다임의 변화 중 학습이론이나 학습원리에 있어서의 대표적인 변화로 들 수 있는 것은 지식이 인식의 주체인 학습자에 의
Ⅰ. 서론
eLearning은 자기주도적 학습을 구현시킬 수 있는 이상적 대안이라는 주장이다. 그러나 기존의 eLearning은 여전히 전문가가 사전에 가공한 정보를 일정한 논리체계에 따라 제공해주고 학습자는 수동적으로 제시된 정보를 습득하는 피동적 학습방식이 만연되어 있다. 이러한 신화적 사고의 이면에
Degree to which employees believe the organization values
their contribution and cares about their well-being.
(조직이 직원들의 공헌과 그들의 행복에 관심을 가지는 등급)
Higher when rewards are fair, employees are involved in
decision making, and supervisors are seen as supportive.
(공정한 보상을 받을 때, 직원이 결정을 내리는데 관여할 때,
learning-based model. Users of Facebook-positioned social games can post both their progress and need/desire for assistance and communal play to Facebook friends on the newsfeed. While possibly functioning as a distraction to non-players, these notifications allow for a form of Gee’s affinity groups to form, although the required action is typically based on cooperative game play rather than in
learn to be happier.
OK. So we all know it is like to feel happy. Right? But how do we measure happiness? One common method psychologists use is interviewing people. First, we ask them questions to find out how happy they are - how happy they feel in general. Then we gather information about them, like their age, health, income and so on. We use all of this data to determine the most common ch
학습자로 학습하는 사람끼리의 공유와 협조, 지원이 필요하며, 교사중심의 의존적, 피동적, 타율적 학습이 아니라 학생이 성취목표를 설정하고 수행하는데 독립적이고, 능동적, 자율적 학습을 스스로 수행하는 자기주도적 학습(self-directed learning)이 가능하도록 여건과 상황을 조성하여야 하며, 학생의
Ⅰ. 서론
홀리스틱(holistic)은 ‘홀리즘적인’이라는 뜻으로 그리스어의 ‘홀로스(holos,전체)’를 어원으로 하고 있으며 전체(whole), 건강(health), 낫게 하다(heal), 신성한(holy) 등의 파생어도 갖고 있다. holism(전체론)은 철학자 JCSmuts가『홀리즘과 진화(HOLISM AND EVOLUTION)』(1926)라는 책에서 처음으로 쓴 단어인
Overall result: 2nd class lower (Hons)
Final Year Project
Title: “ ”
The development of a strategic service management system proposed to assist General Pest Control in resource management (manpower, chemicals and vehicles), customer tracking, report analysis and generation.
University of
Subjects completed:
• Ac
1.1.1. The direction of progress
In this project, we decided to develop the interesting system based on the social network service. Our program's name is Cartoon Relay that make it possible to make a story with unknown people. This program has character connecting each individual naturally in the web.
The cartoon relay is composed 4 main parts. Through the functions that are View, Draw, Ran