Characteristic
Online game
a game played over computer network
Charging system: Stable income
Impossible to copy
Long lifecycle
History
Founded in March, 1997
1998: Launched Lineage
2000: Registered in KOSDAQ
2001: created US subsidiary NC Interactive
2008: Launched Aion in Korea
The competition in Korea market has been worse
NC soft and other companies have been enter overse
format.
Original color of E-Mart, Yellow + Red =>unification effect
Execution of events: Chinese characteristics enjoying events
Discount events: every time and weekend new special discount products
Various assortment of goods using wide space of store.
Society-friendly marketing
Return the corporate profits to the society by the f
Females at their 20s live with ‘TALK, CONVERSATION and CHAT’
Females at their 20s are the decision maker of purchase.
Females at their 20s are crazy about discount, but still want noble.
Females at their 20s are the creator of trend.
Females at their 20s’ consumption withstand depression in industry.
Females at their 20s never purchase stuff alone.
Females at their 20s open their pur
2. 우리나라 시위 형태
과거 민주주의를 갈망하던 시민들과 대학생 등의 주도에 의해 이루어졌던 시위 문화는 집회 참가자와 진압사이에서 다소 격한 형태를 띠었다. 화염병이 난무하고, 진압경찰은 최루탄과 진압봉으로 강제 연행을 해가는 형식이었다. 2000년대 들어서 그 모습은 급속히 변화하였
After failing of new coke in 1985 they divided
various consumer's needs into the 4 types.
Target audience profile
Main target is “Young people”
; age 15~24
Favoring the original.
Being sensitive to
weight-control.
wanting to stimulus and
abundant flavor.
Placing their value to health.
Coca-Cola is popular a
Ⅰ. 서론
원래 목록과 색인작업을 위해 고안되어 1976년 듀이에 의해 세상에 첫 선을 보인 DDC는 때로는 시행착오를 거치기도 했지만, 현재 135개국 이상의 국가에서 사용되고 있음, 30개 이상의 언어로 번역되어 세계에서 가장 많이 사용되고 있는 분류법으로 발전했다. DDC가 이렇게 발전할 수 있었던 배
CRM은 1990년대 후반 이후에 등장한 개념으로 현재 CRM과 관련된 연구는 활발히 진행되고 있으며 최근에 많은 학자들과 실무자들을 중심으로 다양한 정의가 내려지고 있다 이를 소개하면 다음과 같다.
가트너 그룹(Gartner Group)은 CRM에 대하여 신규 고객 획득, 기존 고객 유지 및 고객 수익성을 증대 시키
I. Executive Summary
주 5일 근무제 도입과 함께 관광유형은 금전 소비 형에서 시간 소비 형으로 초점이 옮겨갈 것이다. 즉, 과거 시간절약형의 여행 행태에서 증가된 자유시간을 여행으로 적극 활용하여 풍요로운 삶을 누리고자 하는 욕구가 늘어날 것이다. 이 현상에 편승하여 국내외로의 여행 산업은 급
우리나라는 다른 여러 선진국들과 마찬가지로 2001년부터 9개 사이버대학의 40개 학과 전공에서 6천명 이상의 학생들이 본격적인 원격 교육을 받고 있다. 21세기 디지털 시대로 들어서면서 우후죽순처럼 생기는 원격교육이 어떻게 등장했는지 알아보며, 21세기에 원격교육은 왜 필요한지 알아보겠다. 더