Developers & Customers in Mac App store
Change in software-distribution structure for PC
Evolutionary Step for software market
• Unmet demand – Value creation – Customer satisfaction
Still some Controversial issues
using famous actors on prime time
Spent approximately 2,800,000,000Won for promotion in 2007
(including 1,480,000,000Won for TV advertising)
3,200,000,000Won in 2008
Famous actors laugh, cry, or scream, playing NDS like general citizens.
(build a sense of closeness to consumers)
Emphasize simplicity and educational purpose
Provides 3~4 commercials for each game title
1.Contents related to policy or president Lee's performance
2. Most of contents are copies of News release or official documents
3. me2day accounts
1.Offer Information related to policy easily & friendly
2.Politics, Economics, Soical, Cultural Issues
3.Explanation about Policy
4.Objective view about a certain issue
5.Friendly contents with cartoon, image
6.Twitter
Foreign Market (Japan, China)
Character Item Industry
(손오공 동아연필 국제상사 etc.)
Mobile Game Market
Answer No.2
“Sustainable upgrade”
E.g This game succeed to “Kart Rider” so anyone who enjoyed “Kart Rider” would be interested in this upgraded game.
카운터스트라이크 온라인(Count-Strike Online)
미 밸브(Valve)사의 FPS게임인 ‘카운터스트라이크’의 판권확보
온라인화를 통해 개발된 게임
국내 최초 동시접속자 수 5만(2008,08)
대만 최초 동시접속자 수 7만(2009,05)
중국 최초 동시접속자 수 46만(2009,03)
● 1968년 서울 출생
● 1986년 서울 광성고
gamejournal&wr_id=8474&sca=%EC%B7%A8%EC%9E%AC%ED%8C%8C%EC%9D%BC&page=8&m_ca=gamejournal
애플의 경우, 2010년 여름에 발표할 아이폰 OS 4.0에서 게임 센터를 통해 SNS 기능을 한층 강화해 한층 더 쉽게 SNG를 즐길 수 있는 환경 구축을 조성하겠다고 밝혔다.
이러한 모바일 시장의 움직임은 SNG가 모바일 애플리케이션으로
gamer를 소외시키는 위험성 내포
• The Sims Online (TSO)의 게임 이미지가 십대소녀들을 위한 게임으로 정착될 수 있음.
• Monthly subscription fee의 무료는 막대한 Cost recovery와 Profit 창출이 어려움.
3. Solution
• 스토리 마케팅, 입소문 마케팅을 통한 가입고객 창출 및 극대화
- 10대를 중심으로 학
A. Localization strategy: Success and failure of foreign store operation is determined by how closely it could approach to their culture and language. Focused the point that Chinese E-Mart Shanghai store is right Chinese enterprise and it’s not others because it is different from theirs.
Being tried to change the naming of the job title which co-workers could see each other in the viewpoint o
1. 서론
1. 연구주제 선정 동기
90년대 중반 즈음하여 대한민국 일반 가정에 보편적으로 컴퓨터가 보급되었다. 당시 컴퓨터로 할 수 있었던 일은 워드프로세서를 통한 문서 작성과 CD를 넣어 플레이하는 패키지게임이었다. 패키지게임은 90년대 후반부터 2000년대 초까지 우리나라 게임 산업을 대표하
game advertisements)에는 9200만 달러를 투자하고, 광고와 게임이 결합된 애드버 게이밍(Adverdagming)에는 1억6800만 달러를 투자 할 것이라고 전망했다. 또한 2007년 e-Marketer에 의하면, 게임 광고 시장의 규모는 2006년부터 20011년까지 매년 22.9%정도 규모로 빠르게 성장할 것으로 예측했다. 게임을 통해 가능한 부가