유료 성인관, Ghost관, 우주전쟁관등의 지속적인 Contents 확대
(유료 Monthly subscription fee운영)
§ TSO를 활용한 교육프로그램 개발
§ 대규모 가입고객 자산을 기반으로 기업의 배너광고, 신제품 설문조사 및 선호도 조사 채널 활용을 통한 수입원 확보
II. Electronics Arts의 Goal, Impediment & Solution Analysis
TheSims Online은 online game을 주류(main stream)로 가져가는 최초 상품이 되었다.
Company Background
소프트웨어게임 개발회사인 Electronics Arts(EA)는 Trip Hawkins에 의해 1982년에 창립되었고 수백 명의 독립적으로 일하는 프로그래머들로 구성되었다. 이 산업은 마케팅적인 지식이나 매력은 많지 않은 산업이다. 만
Play Station 2
소니컴퓨터엔터테인먼트(SEC)의
고성능 가정용 게임기
2000년 3월에 발매
DVD기능 포함
PS(전세계 3300만 대 보급)
소프트웨어 구동가능
2003년 6월 신모델 출시
(주변기기의 추가 없이
브로드밴드에 접속 가능)
전세계에는 5000만 대 이상 판매
Game Cube
Nintendo사의 게임
the original iPhone is recessed into the casing, making it incompatible with most headsets without the use of an adapter.[51][52] The iPhone 3G eliminates the issue with a flush mounted headphone socket.
- Battery
The top and side of the iPhone 3GS, identical to the iPhone 3G. The switches were black plastic on the original model. From left to right, sides: On/off switch, SIM card slot, he
1. Game market and distinctive features
1) Definition
The computer and video game industry (formally referred to as interactive entertainment and generally as the games industry) is the economic sector involved with the development, marketing and sale of video and computer games. It encompasses dozens of job disciplines and employs thousands of people worldwide.
2) sales
The tw