3.2.The first product (2007 - present)
3.2.1.Main article: Mastretta MXT
Mastretta (est. 1989) first announced production of their MXT through Automóvil Panamericano magazine in May 2007. Even though up to a year will have passed, September 2008 will see the production version of the first ever fully Mexican designed and engineered serial-produced sports car, the Mastretta MXT, an automo
□ How did CP+B became a successful worldwide advertising agency?
◎ Image and Reputation
- There are multiple reasons for an advertising agency in gaining clients which are the followings.
- Among these factors, CP+B gained its major clients by strengthening its image and reputation through series of successful campaigns. Today, CP+B's major clients are MS Windows, Burger King, Gap, Dom
2) Publicity/Public Relations
◎ Movies + Message Appeals
- In year 2005, a decent action fantasy movie, 「Constantine」was released and has drew heavy attention not only for its high level of entertainment, but also for making significant contribution to alert heavy smokers the danger of tobacco. It is considered to be one of the successful examples of using the 「fear appeal」 when deliv
2) Targeting
JIN Air’s targeted consumers are young people between 20 and 30. They show tendency to enjoying their life. This segment shows high growth rate and JIN Air concluded that it can secure the longer customer life value by capturing this segment.
3) Positioning
JIN Air tried to position its product as ‘new airline service pursuing premium and practicality at the same time’ in i
④ 주름이 가지 않음-탄성과 레질리언스 높아서 주름이 가지 않고, 신축성이 있지만 금방 회복되어 언제나 좋은 외관을 언제나 유지함.
⑤ 따뜻함- 가볍고 따뜻하여 겨울의류에 이상적, 담요, 카펫, 인테리어 등의 용도로 쓰이기도 하며 기후변화에 적응력이 높아 추울 땐 따뜻하게, 더울 땐 시원하게
Ⅰ. 개요
`위기의 실체`는 시청률 감소와 경영적자임이 드러났고 그러한 결과를 가져온 원인으로 수용자 변화, 달라진 매체 환경, 그리고 경영진 자질 부족을 스스로 인식하고 있다. 여기서 매우 흥미로운 것은 위기의 원인을 방송사 내부적인 것과 외부적인 것으로 나누어 볼 때 방송인 들은 위기의 주
제1장 서론 - 웹아트의 시작
1.1 웹아트의 탄생과 시대적 배경
20세기 후반 현대미술에서 두드러지게 나타난 경향 중 하나는 새로운 매체들의 등장이었
다. 이런 새로운 매체들의 등장으로 매체에 대한 실험으로서의 아트와 대중문화의 급격한
성장을 초래했으며 웹아트 또한 인터넷이란 매체의 등장
Ⅰ. 서 론
우리가 살고 있는 지금의 시대는 정보와 지식이 사회의 기틀이 되고 원동력이 되기에 정보화 사회라고 부르고 있다. 정보 활용 능력은 기초적 기능으로 여겨지며, 지식과 정부 습득에 적합한 도구로서 인터넷의 중요성이 더욱 증대되고 있다. 이러한 인터넷을 실질적으로 어떻게 이용하느
미디어 아트가 생겨나면서 가장 크게 영향을 주고받은 것이 작가, 작품, 관객간의 상호작용성이다. 예술분야에서는 정보의 대중화와 창작에 대한 존중으로 예술가의 범위가 확대되고, 예술의 수용계층이 확대되면서 정보의 수용자는 예술작품의 소비자가 됨과 동시에 수용과정에서 창조자의 가능성을