미국의 법원들은 피보험자를 보호하기 위해 불법행위와 계약적 성격을 동시에 가지고 있는 악의의 소송원인(bad faith cause of action)을 창출하였다. 이것은 선의 및 공정거래 약정이라는 계약법상의 원칙을 근거로 하고 있으나, 악의 소송원인 그 자체는 불법행위와 관련된 것으로 간주되고 있다. 이러한
1. 총론 (Generally)
[1] 생명보험을 제외한 대부분 보험의 유형에 있어서, 초과보험(overinsurance) 초과보험(overinsurance)은 보험자가 단수이건 복수이건 간에 보험 금액 또는 각 보험금액의 합계액이 피보험재산의 실제가액을 초과하는 보험을 말한다. (영미상사법사전, 대광서림, 521면)
초과보험이란 물건
INTRODUCTION
영국은 중세까지 유럽에 잘 알려진 국가가 아니었다. 이에 영어 역시 영국 이외에서는 통하지 않았고 영국 내에서도 영어가 담화에 적합한 수단이 아니라고 여기는 사람들도 있었다. 하지만 16세기 말 국왕을 중심으로 국력이 신장되면서 언어적 자부심이 증대되었고, 훌륭한 작가들이 작
1 Therefore, since we have been justified through faith, we have peace with God through our Lord Jesus Christ, 2 through whom we have gained access byfaith into this grace in which we now stand. And we rejoice in the hope of the glory of God. 3 Not only so, but we also rejoice in our sufferings, because we know that suffering produces perseverance; 4 perseverance, character; and charac
Justification byFaith)
이 신념은 “의인은 믿음으로 말미암아 살리라”는 바울의 교훈에서 왔다. 루터의 견해에 따르면 믿음만이 우리를 순결케 하며 가장 가치있게 한다고 믿었다. 참된 예배는 하나님의 자비로우심에 대하여 헌물이나 봉헌을 드리는 행위로 이루어지는 것이 아니라 하나님의 구원하시는
justificaion byfaith)”이라는 프로테스탄트적 이상이 그의 인문주의적 학식을 통해 굴절된 것을 고려해 보면 달리 될 순 없었을 것 같다. 여기서는 정치적 자유와 주권에 대해 이 시가 이야기하고자 하는 바가 무엇인가에 대한 논지를 발전시키기 위해 밀턴의 내러티브 중 3가지에 초점을 맞추려 한다: 첫
justified (LW 26: 148-51). 구원은 율법과 완전히 구분된 은혜의 법으로 주어진다. In the sphere of justification, therefore, the Law has no place. By putting his or her faith in Christ, the Christian has climbed up into heaven and left the Law far away on the earth below (LW, 26:156-57).
루터는 반카톨릭적 성향이 강했는데 그는 또한 카톨릭의 칭의에 대
faith working by love)을 경건주의자들은 실천해 나갔던 것이다. 이 경건주의의 사랑으로써 역사하는 믿음이 곧 사회적 성결을 이루는 동인이 되었다. 고아원, 소년학교, 빈민구제소, 갱생원 등을 통해 지상에 하나님 나라가 실현될 수 있다고 보았다.
3. 주요 인물들
1) 필립야곱 스페너(Philipp Jakob Spener, 1635
justify their wealth by insisting that they use the money for missionary work and growth of community. Their excuse sounds like that huge money is necessarily needed for missionary work. However, there are many poor missionaries who are working in overseas countries. Faith is always prior to the money for a true missionary work. What about the community? Since there is a huge gap between th
justification for sexual harassment if you don't wear the veil. This sexist argument holds that men are not at all responsible for their actions (reminiscent of how when rape victims go to court what they were wearing when they were raped is often scrutinized as if what they wore could some-how justify being raped).
The veil is forced on women in many countries under the influence of Islam, eith