Here are real Internet replies.
Based on Internet Rules in the textbook, let’s find out the replies whether it is Good or Bad?
ROLE-PLAYING GAME
You’ll be an interviewer, also be an interviewee.
Find out three other people, and interview them.
ONLY in ENGLISH !!
How to express our experiences?
→ have + p.p.(past participle of verb)
Phrases in our text
- surf t
5. 상담모형 및 적용
1) Case in Korea
a. Situation
- Expectation form of the family
- Competitive school atmosphere
b. Symptom
- Depression due to the exam scores, they’re getting worse
c. Problem
- attempted to commit suicide
d. Process of the counseling
① Defining symptoms (the consequence)
② Defining irrational belief and thinking
③ Defining cause of his irrational
③ Selective - 어떤 정보에 관해 선택적으로 자료를 scan하게 한다.
④Extensive - 구어의 전체적 이해를 시도케 한다. Top-down 방식.
⑤ Interactive - 토론, 논쟁, 대화, role-play를 통해 듣기 실시.
5. Listening techniques 고안 원리.
① four skill의 통합을 추구하지만, listening에 비중을 두 라.
Ⅰ. 개요
역할 놀이란 학생에게 역할을 가상으로 부여하고 주어진 상황에 맞도록 말하고 행동하도록 하는 수업 방식이라고 할 수 있다.
따라서 상황(situation) 역할(roles), 유용한 표현(useful expressions)이 핵심적 구성요소이다. 특히 역할을 수행하는 당사자인 학생은 상황에 대한 정확한 인식과 이해, 자
5. Lesson: 2. Our Friends from around the World
6. Assumptions:
(1) Students can understand classroom English.
(2) Students are willing to learn and use English.
(3) Students are familiar with role-playing
7. Specific Aims of This Period: By the end of this lesson,
(1) Students will be able to order food at a restaurant using proper expressions.
(2) Students will be able to take order
4. 통합사회 수업 구성의 방법론적 배경
1) 역할극
역할연기(role-playing)는 학습자가 어떤 문제를 직접 역할을 수행해 봄으로써 그 문제를 밝혀내고 해결한다. 또한 그 문제에 대한 결과를 논의해 보는 형태를 띠고 있다. 역할연기는 학습자의 흥미를 유발하고 다른 학습에 더욱 열중 할 수 있도록 자극
3.2 선점하고있던 경쟁업체와 본격적인 마케팅 대결[워크래프트 디아블로 스타크래프트]
3.2.1 워크래프트
블리자드의 진정한 게임이라 말할 수 있는 게임. 워크래프트 시리즈의 첫 작인 '워크래프트1'이 1994년에 출시된다. '워크래프트 : 오크 &휴먼'이라는 이름으로세계에 첫 발을 내딛은 워크래프트
나. 본론
●기업명 : Mook Game
●수출상품 : 온라인 게임
●제품명 : moogy(가상 롤플레잉 게임)
●HS Code : 8524.90-2090
●수출 국가 : 중국
1)수출상품 선정이유
•온라인 롤플레잉 게임의 정의
◦온라인게임
전화나 케이블 등으로 컴퓨터와 외부 시스템을 연결하여 즐길 수 있는 게임을 말한
1. 역할놀이의 정의
1) 사전- ‘행동을 통하여 문제를 다루는 것으로 어떠한 문제 상황을 기술하고 그에 따른 행동을 한 다음 그 결과를 토론하는 과정을 거치는 놀이방법’을 말한다.
2) 소진덕(1976)- 역할놀이는 원래 정신 질환자의 치료를 위한 심리극으로 고안되어 심리치료법으로 활용되었으며
INTRODUCTION
NHN is attempting to develop global distribution and a product line that will meet global demand. Thus, we must analyze which market would be good for entry, out of the worldwide market, and what kind of game should be developed for meeting demand, and how to effectively use promotional strategy to boost and maximize recognition. This proposal consists of an analysis of a survey